| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
شیرین کاری ها
از خصوصیات این فعالیت ها این است که بچه ها می توانند به وسیله آنها توانایی های خود را بیازمایند. در شیرین کاری ها با به کارگیری عضلات بزرگ بدن، موجبات رشد بدنی، نرمش و انعطاف پذیری، ازدیاد قدرت و کنترل بدن و تعادل فراهم می شود.
در هنگام اجرای این بازی ها نکات زیر باید رعایت شود
1. شیرین کاری ها باید از فعالیت های ساده شروع و به تدریج پیچیده تر شود.
2. برای انجام هر شیرین کاری باید به بچه ها فرصت کافی داده شود.
3. در این بازی ها تنها پیشرفت فردی مطرح است نه رقابت
بند بازی
هدف : حفظ تعادل – کلاس : اول تا پنجم
روش اجرا : بدن را کاملا راست نگه دارید و به آهستگی روی خط کج وممتدی که روی زمین کشیده شده است راه بروید . برای حفظ تعادل دست ها را به طرفین باز کنید . ( می توان هنگام راه رفتن کتابی روی سر بگذارد).
زور آزمایی بوسیله فوت کردن
هدف بازی : تقویت عضلانی بدن وتمرکز اعصاب
تعداد بازیکنان : دونفر دونفر
وسایل لازم بازی : میز آموزگار ودوعد د توپ کوچک
شرح ونحوه ی اجرای بازی:
هر یک دانش آموز در کنار میز آموزگار روبه روی هم و یک توپ کوچک دروسط قرار می گیرند .با سوت معلم شروع به فوت کردن می کنند .هر کس بتواند توپ را بیشتر به طرف حریف مقابل ببرد یا دروازه بزند برنده است .تمام دانش آموزان دوبه دو با هم بازی می کنند .
بازی با اعداد
هدف: سرعت عمل، دقت و هماهنگی عصبی عضلانی
کلاس: اول تا پنجم
تعداد: همه کلاس
شکل بندی: نشسته سر جای خود منتظر نوبت
شرح بازی و اجرا: مربی روی تخته کلاس دو دایره کنار هم کشیده و در داخل هر دایره اعداد 1 تا 9 را می نوسید سپس دو نفر از بچه ها را پای تخته می آورد و آنها را پشت به اعداد و روبه کلاس قرار می دهد و سپس با گفتن یک عدد ، بچه ها باید سریع برگشته و دست روی عدد مورد نظر بگذارند سه بار این کار انجام می شود و هر نفری که 2 بار سریع تر انجام داد به مرحله بعد می رود و این کار تا اینکه تمام دانش آموزان بیایند ادامه می یابد سپس کسانی که به مرحله بعد رفتند بازی را ادامه می دهند تا اینکه یک نفر به عنوان نفر اول باقی بماند.
امدادی بالا و پایین
هدف : تسلط بر توپ، انعطاف پذیری، حس همکاری و دقت
کلاس : چهارم و پنجم
تعداد : کلاس در دو گروه یا بیشتر
وسیله : یک توپ بازی برای هر گروه
شکل بندی : پشت سر هم ( ستونی )
نحوه اجرا
نفر اول هر گروه توپ را دو دستی از بالای سر به نفر پشت سری می دهد، نفر دوم نیز توپ را گرفته و از بین پاهایش به نفر پشت سری خود رد می کند که او نیز از روی سر به نفر بعدی و به همین ترتیب تا نفر آخر که بعد از دریافت توپ بلافاصله از سمت چپ به جلوی گروه خود دویده و دذ اول ستون قرار می گیرد و همه نفرات به اندازه یک نفر به عقب حرکت می کنند . باز به همان ترتیب توپ به جریان گذاشته می شود. نفر اول باید همیشه توپ را از بالای سر رد کند . گروهی که زودتر به حالت اولیه برگردد برنده است.
رگبار توپ
اهداف : پرتاب ها و گرفتن ها
●تعدادبازیکن: همه کلاس در 2 گروه یا بیشتر
●کلاس: اول تا پنجم
●ابزارلازم: 10 تا 15 عدد توپ پلاستیکی یا توپ والیبال کم باد
●محوطه بازی: 15 × 15 متر
شرح بازی و نحوه اجرا : مربی بچه ها را به گروه های 4 یا 5 نفره تقسیم کرده و هر کدام را در یک طرف محوطه بازی قرار داده و خطی را به عنوان مرز بین دو گروه در وسط زمین معین میکند سپس به تعداد مساوی بین دو گروه توپ تقسیم می کند و بعد از آن با صدای سوت بچه ها توپ ها را به سوی زمین مقابل پرتاب می کنند و این کار تا مدت معینی ( مثلا 1 دقیقه ) ادامه می یابد سپس تعداد بازی متوقف شده و تعداد توپ های موجود در داخل زمین هر گروه شمارش می شود گروهی که تعداد کمتری توپ در زمینش باشد برنده بازی خواهد بود و سپس گروه های بعدی به همین شکل در بازی شرکت می کنند.
حیوان لنگ
هدف : حفظ تعادل وانعطاف پذیری–کلاس : اول تاپنجم
روش اجرا : چهار دست وپا روی زمین در حالی که یکی از پاها بالا نگه داشته شده است با سرعت روی یک پا و دست بدوید(راه بروید )
الا کلنگ
هدف : هماهنگی ، تقویت سرعت عمل و عکس العمل–کلاس : اول و دوم
روش اجرا : هم بازی ها روبروی هم می ایستند و دست همدیگر را گرفته و در حالیکه یکی از آنها ایستاده است هم بازی دیگر تا جایی که بتواند روی زانوهایش می نشیند. سپس بلند شده هم بازیش عمل اورا تکرار می کند.
چرخ خاک کشی
هدف : تقویت عضلات دست ،کتف و کمر– کلاس : دوم تا پنجم
روش اجرا : هم بازی هاپشت سر هم می ایستند نفر جلو دست هایش را صاف روی زمین می گذارد . نفر پشت سری پای او را از مشت یا زانو گرفته از زمین بلند می کند ، نفر جلویی که روی دست هایش قرار گرفته با دست های خود به طرف جلو حرکت می کند هم بازی هاپشت سری دنباش می رود. تکرار همین عمل با تغییر جا ادامه می یابد.